beauty and the beast



 
Beauty & The Beast (1991)
"Igår" ikväll såg jag Skönheten och Odjuret och jag kan inte ens beskriva hur fantastiskt bra och fin den här filmen är. Den här filmen har jag växt upp med, och varje gång jag ser den gör det ont i mig, för den berör mig så. Den utspelar sig i Frankrike, och miljön är så vacker. Och karaktärena är så fina. Hela filmen är så fantastisk.
 

Belle, en mycket vacker tjej. Trots att hon är känd i hela sin by för sin skönhet, är hon helt omedveten om sitt eget utseende, men medveten om att folket i byn tycker hon är annourlunda. Belle känner sig ganska ensam ibland, för hon har ingen att prata med. Och hon känner att hon inte passar in.
 
Prins Adam blev förtrollad till ett odjur eftersom han såg ingen kärlek för andra. Han var arrogant och bortskämd. Det enda sättet han kunde bryta förtrollningen var att lära sig att älska en annan och att någon skulle älska honom tillbaks, oavsätt hur han såg ut. Det skulle hända innan det sista bladet från hans förtrollade ros föll, på hans 21 födelsedag.
 
 
Varför görs inte sådana filmer längre? De Disney filmer som görs nu är gjorda på datorn är bara för mycket.. De överredigerar personerna så de inte ens ser mänskliga ut längre, ovanligt stora ögon. Haha, jag vet inte. Allting har förändrats.
 
Ja, ville bara skriva om den här filmen för den är så otroligt fin. Nu ska jag se Pocahontas för att få en till nostalgi-kick. Förvänta er ett inlägg om den filmen också, för jag har ett litet beroende av Disney filmer. Hihi.

COMMENTS

COMMENT HERE:

Namn:
REMEMBER ME?

E-MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOG:

YOUR COMMENT:

BE KIND
RSS 2.0